TripTip - טיפים לחופשה נפלאה

ארגון טיול לעובדים ? ללכת על בטוח

תוכן [ הסתר ]

הנהלות החברות השונות מודעות לעובדה כי טיול משותף של העובדים הוא גיבוש חברתי, יום כיף שמותיר רשמים עזים על כולם. אך מעבר לכך, זו אחת הדרכים שהעובדים יכירו הרבה יותר טוב זה את זה והחיבורים ביניהם יניבו גם שיתוף פעולה פורה בעבודה השוטפת בחברה. לכן קיומו של טיול מוצלח הוא אקוטי וההנהלה דואגת שטיול כזה יבוצע אחת לכמה חודשים כדי להטעין את המצברים של כולם.

ארגון של טיול חברה

מנהלת הרווחה או מנהלת המשרד שעליה מוטל התפקיד המאתגר של תכנון הטיול, מודעת לאחריות הגדולה המוטלת על כתפיה והיא מתחילה לבדוק כמה אפשרויות לסוגים שונים של טיולים. מדובר במשימה לא פשוטה, אך ברור גם לה שאם הטיול יהיה מוצלח, העובדים יהיו מאד מרוצים מזמן האיכות ומיום החופש מחוץ למשרד וההנהלה תוקיר לה תודה על המבצע המוצלח. המטרה שלה היא לבדוק את הנתונים מכל היבטיהם כדי לארגן טיול חברה ? ללכת על בטוח, כדי שכולם יהיו מאושרים.

בחירת סוג הטיול והיעד

מארגנת הפרויקט, מכינה בשלב הראשון רשימה הכוללת את שמות העובדים, אילוצים, מגבלות וגילם של העובדים. כמו כן תאריכים רלבנטיים לטיול על פי הפעילות במשרד וכל זאת כדי ליצור תבנית לטיול האופטימלי ביותר עבור העובדים.

כדי לארגן טיול חברה, היא בודקת בבחירת היעד את המקומות שבהם ביקרו בטיולים הקודמים ובסוגי הפעילויות כדי ליצור עניין והנאה מושלמת.

אם רוב העובדים הם מבוגרים, אפשר להציע להם מקומות חווייתיים הממוקמים במיקומים גיאוגרפיים קרובים כמו מפעלים או מוזיאונים מעניינים, ערים אותנטיות וגנים ציוריים . אם רוב העובדים הם צעירים, אפשר להציע להם פעילות מאתגרת בסגנון המרוץ למיליון הכוללת משימות וניווטים, ספורט אתגרי כמו טיפוס או נסיעה ביאכטה ועוד.

בחירת חברת הסעות

קיימים כמה פרמטרים אקוטיים שיש לבחון בעת בחירת חברת הסעות לצורך היציאה לטיול זה. ברוב המקרים יוצאים לטיול עם חברת הסעות שנסעו באמצעותה לטיולים קודמים והצוות היה מרוצה מהאחריות והאמינות של צוות התפעול. אם לא הייתה שביעות רצון, בודקת מנהלת הרווחה או מנהלת המשרד חוות דעת והמלצות של חברות מקבילות שהיא מכירה, שהיו מרוצות מחברת הסעות אחרת ובוחרת בה.

הדגשים הם:

  • עמידה בלוח הזמנים, על נהג האוטובוס להגיע בדיוק בשעה שנקבעה לנקודת האיסוף. כל עיכוב מצדו עלול ליצור בעיה נגררת בלוח הזמנים לאורך כל הטיול.
  • אדיבות הנהגים, העובדים והנהג יבלו שעות רבות יחד. חשוב שהכול יתנהל על מי מנוחות, שתהיה אווירה טובה וכיפית ושהנהג יהיה אדיב ויעשה כל שניתן כדי שהטיול יהיה מוצלח.
  • איכות האוטובוסים, קציני הרכב בחברות ההסעות, דואגים שלטיולים יוקצו אוטובוסים חדשים. הנהג מוודא שהאוטובוס עבר בדיקה מכנית תקופתית כך שהכול בו תקין. חשוב לוודא שהאוטובוסים מאובזרים בכיסאות נוחים ומרווחים, מערכת שמע, טלוויזיה, wi-fi ותא מטען רחב לרווחת העובדים.

בחירת מדריך טיולים איכותי

מדריך טיולים איכותי הוא זה שנותן את הטון ובזכותו הטיול הופך לטיול מוצלח. גם בנושא זה כדאי לבחור במדריך המוכר לכם מטיולים קודמים, או מדריך שהתקבלו עליו חוות דעת חיוביות שהוא בעל יחסי אנוש מעולים. חשוב שיהיה זה אדם איכותי בעל ידע נרחב, שיסקרן וירתק את העובדים בסיפוריו. כדי ליצור אינטראקציה חיובית בין העובדים והמדריך, מומלץ לבחור מדריך שגילו קרוב לגילם של העובדים כך שיהיו בראש אחד, שיוצר שיתוף פעולה ביניהם, וך הוא יזרום איתם ברעיונות למען הצלחת הטיול.

תכנון מוקפד של הטיול

מסלול הטיול מתחיל בדרך כלל בארוחת בוקר קולינרית משובחת במקום בעל נוף יפהפה ומאכלים מוקפדים, ממשיך לכמה אתרים מרתקים, ארוחת צהריים גסטרונומית בנקודה אחרת והמשך הטיול באתרים נוספים על פי התוואי המקורי.

במהלך התכנון יש לבדוק כל צורך חריג של עובד זה או אחר. אם לדוגמה יש עובד דתי המעוניין להתפלל ערבית, יש להביא זאת בחשבון שתהיה עצירה בקרבת בית כנסת בשעה זו . אם יש עובדים המקפידים על ארוחות צמחוניות, טבעוניות או ללא גלוטן, יש ליידע על כך מראש את המסעדות כך שהם ייערכו מראש ויכינו מנות ייעודיות לעובדים הללו.

טיול מוצלח!